זכויות יוצרים וקניין רוחני - טיפול משפטי

משרד שוק & נחמן הנו משרד בוטיק העוסק במתן ייעוץ וטיפול משפטי בתחום קניין רוחני וזכויות יוצרים. כעורכי דין לקניין רוחני ועו"ד זכויות יוצרים, אנו עוסקים רבות בייעוץ משפטי וייצוג בשלל תחומי הקניין הרוחני: דיני זכויות יוצרים, סימני מסחר, מדגמים, סודות מסחריים ועוד. 

כמו-כן, אנו עוסקים גם ברישום זכויות קניין רוחני (כגון: רישום סימני מסחר בארץ ובחו"ל, רישומי מדגמים ועוד) וכן עוסקים במתן שירותי אכיפת זכויות קניין רוחני, ייצוג וליווי הליכים משפטיים בבתי משפט ובטריבונאלים משפטיים נוספים, בעבור לקוחות מהארץ ומחו"ל, הן בהגנה על נתבעים והן בייצוג תובעים אשר זכויות הקניין הרוחני שלהם הופרו. שותף המשרד, עו"ד דור נחמן, משמש כיו"ר וועדת קניין רוחני של מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין וכן כסגן יו"ר וועדת קניין רוחני הארצית של לשכת עורכי הדין.

מהו קניין רוחני?

קניין רוחני הוא תרגום לעברית של הביטוי האנגלי INTELLECTUAL PROPERTY (בקיצור IP) המהווה שם כללי לזכויות משפטיות הקשורות לתוצרים שאינם מוחשיים ונוצרו על ידי בני האדם. כך, בעוד שדיני הקניין עוסקים בעיקר בשאלת הבעלות בקניין מוחשי כגון: נדל"ן וכלי רכב, דיני הקניין הרוחני עוסקים במגוון שאלות משפטיות לגבי המצאות, יצירות, עיצובים, מותגים, זני צמחים, מעגלים חשמליים ועוד ועוד.

קיימים שני הבדלים מהותיים בין קניין פיזי לקניין רוחני :

שימוש בו זמני בכלי רכב יכול לנהוג ברגע נתון רק אדם אחד. בהמצאה, יצירה, או סימן מסחרי יכולים בו זמנית להשתמש מספר בלתי מוגבל של אנשים מבלי ששימוש של אדם אחד ימנע מאדם אחר את האפשרות להשתמש.

הגנה כלי רכב ניתן לאחסן בחניה נעולה ולהציב שומר אשר ידאג כי איש לא יעשה בו שימוש. המצאה, יצירה או סימן מסחרי לא ניתן לאחסן ואין אפשרות פיסית להגן עליהם מפני מי שמעוניין לעשות בהם שימוש.

לפיכך, מעניק החוק מעין "גדר משפטית" אשר מונעת ממי שאינו רשאי להשתמש בקניין רוחני של אחר. נהוג לחלק את דיני הקניין הרוחני לשתי קטגוריות: זכויות המצריכות רישום וזכויות אשר אינן מצריכות רישום, כאשר בכל קטגוריה זכויות שונות שלכל אחת מהן "גדר משפטית" ייחודית משלה.

משרדנו, עו"ד זכויות יוצרים, ישמח לסייע לכם. בכל שאלה, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר.