הגנה על שם מסחרי , שם בית עסק, רישום מותג

מה חשיבותם של שם מסחרי , שם בית העסק ומותג לבעל עסק? 

רבים אשר פתחו עסק חדש, בין אם מדובר בעסק קטן, עוסק מורשה או אף פטור, מכירים את החוויה הנוגעת לבחירת שמו של בית העסק, השם המסחרי של העסק,בחירה ויצירת המותג, אשר כל אלו ילוו וישמשו את העסק ובעליו לשם שיווק,פרסום ומכירת מוצרים ושירותים. סביר להניח כי בעל בית העסק ירצה שהשם המסחרי,שם בית העסק והמותגים שלו ואשר בבעלותו, יהיו מעוררי השראה, קליטים, מעניינים, ימתגו אותו נכון, יעבירו מסר קולע וברור ויהיו כאלו אשר יגרמו לצרכנים לזכור אותם כאשר הם יחשפו בפעם הבאה לשם מסחרי , לשם העסק ולמותג של בעל בית העסק. שאלה בתחום סימני המסחר? הפרו את סימן המסחר שלך? ברצונך לרשום סימן מסחר בארץ או בחו"ל?

משרדנו המייצג, מייעץ ומלווה לקוחות רבים בתחום סימני המסחר ישמח לעמוד לרשותך.

לחצו כאן ליצירת קשר או חייגו לטלפון 03-5711007.

נוסף על כן, רבים אשר פתחו עסק חדש, משקיעים גם זמן, כסף וחשיבה מרובה בשיווק שם מסחרי של בית העסק, שם בית העסק, בפרסומם, בבניית אתר אינטרנט בעבור העסק, וקידומו – והכל, נעשה לשם החדרת שם מסחרי , שם בית העסק והמותגים של בעל בית העסק לתודעה הציבורית והצרכנית. כלומר, בעשיית פעולות אלו, בעל בית העסק מפתח ומרכז מוניטין רב וטוב בשם מסחרי שלו ,בשם בית העסק שלו ובמותגים שלו. לכן, סביר להניח כי בעל בית העסק ירצה כי רק לו תהייה הזכות הבלעדית והייחודית לעשיית שימוש בשם מסחרי, בשם בית העסק ובמותגים שלו ביחס לשירותיו/סחורותיו, וכן שתהייה לו האפשרות למנוע ממתחריו לעשות שימוש כאמור.

לכן – עולה השאלה מהי הדרך המשפטית הנכונה להגן על שם מסחרי , שם בית עסק ומותגים? כיצד בעל בית עסק יכול להגן עליהם? 

מבחינה משפטית, דרך המלך להגנה על שם מסחרי, שם בית עסק ומותגים המשמשים בעל בית עסק לעניין הטובין אשר הוא סוחר בהם או מייצר אותם או לעניין השירותים שהוא נותן ומעניק, יעשה באמצעות רישום סימן מסחר (וזאת, לעניין השירותים/הסחורות הרלוונטיים לבית העסק הספציפי).

מהו סימן מסחר?

על פי הוראות הדין, "סימן" הינו "אותיות, ספרות, מלים, דמויות או אותות אחרים או צירופם של אלה, בשני ממדים או בשלושה".  על פי ההגדרות המצויות בהוראות הדין, "סימן מסחר" הנו "סימן המשמש, או מיועד לשמש, לאדם לעניין הטובין שהוא מייצר או סוחר בהם" בעוד "סימן שירות" הנו "סימן המשמש, או מיועד לשמש, לאדם לעניין השירות שהוא נותן". לפיכך, אמור כבר עתה- סימן מסחר או סימן שירות, אמור לזהות בית עסק מסוים בעבור הצרכן וליצור בעבור הצרכן מעין זיקה מחשבתית בין המותג/הסימן הקיים על גבי המוצר/השירות המסוים לבית עסק פלוני. לכן, בהתאם להגדרות אלו ובהתאם להוראות הדין הנוספות (שחלקן מפורטות במאמרנו הגנה על שם בית עסקו במאמר רישום סימן מסחר) – שם מסחרי , שם בית העסק או המותגים של בית עסק הינם למעשה "סימן מסחר" של בית העסק זאת מאחר והוא משמש עוסק/בית עסק לממכר, שיווק ופרסום שירותיו ומוצריו.

מה מהות ההגנה של רישום סימן מסחר ?

עם רישום סימן המסחר, תינתן לבעליו של הסימן הרשום שתי זכויות: האחת, שרק לו תהייה הזכות הבלעדית והייחודית לעשיית שימוש בסימן שלו ביחס לשירותיו וסחורותיו. הזכות השנייה היא שבעלי הסימן יוכלו למנוע מאחרים עשיית שימוש בסימן שלהם לעניין אותם שירותים/סחורות.

ברצונך לרשום סימן מסחר בארץ או בחו"ל? משרדנו המייצג, מייעץ ומלווה לקוחות רבים בתחום סימני המסחר ישמח לעמוד לרשותך.  חייג לטלפון 03-5711007.

ע"מ להגן על שם מסחרי, שם בית עסק, או מותגים כסימני מסחר – יש צורך לבצע הליך רישומי ברשם סימני המסחר. ללא רישום סימן המסחר, לא תהא הגנת סימני המסחר במרבית המקרים (למעט במקרי סימני מסחר שהם מוגדרים כ"מוכרים היטיב").

רישום מותג (סימן מסחר)

כפי האמור לעיל, רישום סימן מסחר, או רישום מותג, מקנה לבית העסק שנרשם כבעלי הסימן, הגנה קניינית וזכות ייחודית ובלעדית להשתמש בסימן הרשום לצרכים המסחריים, העסקיים והשיווקיים שלהם (וזאת לגבי סוגי הטובין או השירותים בהם רשם בעלי הסימן את הסימן הרשום) וכן למנוע ממתחריהם שימוש באותו סימן מסחר. בעבור סימן מסחר ישראלי שנרשם בישראל – בנסיבות מסוימות, שימוש מסחרי, שאינו מורשה ע"י בעלי הסימן, בסימן המסחר הרשום או בסימן הדומה לו, יכול לעלות כדי הפרה של סימן המסחר הרשום ובנסיבות אלו בית המשפט יכול ליתן צווים וגם לחייב את מפר סימן המסחר בתשלום פיצויים לבעלי הסימן. חשוב יהיה לציין כי לא כל סימן ניתן לרשום (וכן יהיו סימנים שבחירתם והשימוש בהם ייתכן ותהווה הפרה של סימנים רשומים). לפיכך, חשוב יהיה להיוועץ עם עו"ד העוסק בעניין זה כחלק מתהליך בחירת השם, השמות המסחריים, הלוגואים והמותגים לבית העסק. רישום סימן מסחר / מותג ישראלי, מעניק הגנה אך ורק בישראל (אוסיף כי בשנים האחרונות, נפתחה בפני לקוחות ישראלים הפועלים בישראל וגם בחו"ל, אפשרות של רישום סימן מסחר בינלאומי, תוך חסכון משמעותי בעלויות). עם רישום הסימן / המותג, הסימן יהא מוגן במשך 10 שנים עם אפשרויות לחידוש תוקפו של הסימן לתקופות נוספות (בכפוף לתשלום אגרה).

ברצונך לרשום סימן מסחר / מותג בארץ או בחו"ל? משרדנו המייצג, מייעץ ומלווה לקוחות רבים בתחום סימני המסחר

נשמח לעמוד לרשותך. לחצו כאן ליצירת קשר או חייג לטלפון 03-5711007.
משרדנו כמלווה בעלי עסקים וחברות ברישום סימני מסחר בישראל ובעולם, ישמח לסייע גם לכם בכל הנוגע להגנה על שמות מסחריים, שמות בתי עסק, הגנה על מותגים, רישום סימני מסחר בארץ ובחו"ל וכן במקרי והפרת סימני מסחר.

אהבת את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin